Euskadiko elikagai eta edari ekologikoen 7 enpresak euren produktuak erakutsi dituzte Organic Food Iberia 2019 azokan,
Euskadiko ekoizpen ekologikoa nazioartean ezagutzera emateko eta euren salmentak handitzeko; ekitaldi berri horrekin estatuan egindako nazioarteko azoka ekologikoaren lekua bete nahi da.
Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapeneko eta Azpiegituretako Sailak, nekazaritzako elikagaien euskal industria nazioartekotzeko eta sustatzeko duen estrategiaren barruan eta Nekazaritza ekologikoaren eta bere industria eraldatzailearen garapenari laguntza emateko, Euskadi Basque Country markaren pean talde moduan parte hartzen ari diren euskal enpresa horien asistentzia antolatu du, HAZI Fundazioaren eta ENEEKen laguntzarekin.
Organic Food Iberia
Organic Food Iberia azoka berri profesional eta internazional moduan aurkezten da, nazioartean Nekazaritzako Elikagai, Edari eta Ardoen Industria Ekologikoa sustatzeko Iberiar Penintsulako eta Europako gainerako produktu ekologikoen erosle nagusiei zuzenduta. Organic Food Iberia azokaren ezaugarria da urteko ekitaldi nagusia dela hezkuntza, negozio eta networking arloetan. Madrileko IFEMAn izan zen, 2019ko ekainaren 6an eta 7an.
Nekazaritza Ekologikoa Euskadin
Gaur egun, Euskadin 602 operadore daude alta emanda esparru ekologikoan. Horietatik %70 (423) ekoizleak dira, %20 (120) eraldatzaileak eta %8,3k merkaturatze lanetan dihardute nagusiki.
Erregistratutako 121 enpresek 42 milioi euroko fakturazioa izan zuten 2018an, aurreko urtekoaren bikoitza baino gehiago. Euskadin, 4.000 pertsona inguru ari dira zuzenean sektore honetan.
Euskadi beti egon da lurrari eta bere ongizateari lotuta, eta ortugintza eta ardogintza beti nabarmendu dira erkidego honetan. Gaur egungo estrategiak proiektu komun baterako nekazariak batzera bideratuta daude. Azoka honetan Naiaren adibidea dugu. Proiektu hori Lantegi Batuak erakundearena da, Bizkaiko beste 8 ekoizleen proiektuekin batera, eta 4. gamako ortuari ekologikoak merkaturatzen dituzte ontzi konpostagarrietan. Elkarren artean egindako proiektuak aipatu ditugu eta izaera soziala, ekologikoa eta hurbiltasunekoa dutenez, produktuei balio erantsia ematen diete eta hori gero eta gehiago baloratzen duten kontsumitzaileek.